Kontakta oss
Företaget
Köpinformation

Köpinformation

Välkommen till kundtjänst

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vid handel hos oss.

 

Så gör du för att handla

De varor du är intresserad av lägger ni i varukorgen och kan sen enkelt se betalsätt med fraktkostnad genom att klicka på "din varukorg" eller "kassa" knappen högst upp på sidan. Du behöver ej registrera dig som kund för att handla.

 

Fraktkostnad och Betalalternativ

Vi skickar paketen med både Posten och DHL. Du kan välja Swish, Betalkort, Klarna Faktura/Delbetalning, Postförskott som betalsätt. Fraktkostnaden varierar beroende på vem du vill ha paketet levererat med och hur du vill betala. Du kan enkelt se kostnaden för din beställning med frakt, då du går till kassan.  Sen där efter kan du slutföra beställningen. 

Leveranstider

Om varan eller varona ni har beställt finns i lager så skickas normalt ditt paket sammad dag eller dagen efter ni har gjort er beställning. Om du beställer flera varor kan ni få flera försändelser i varorna ligger på olika lager. Om en vara är tillfälligt slut eller beställningsvara så skickar vi leveransen så fort vi har hemma alla varor. Normal inleveranstid till oss är 3-5 arbetsdagar. Om en beställningsvara tar längre tid återkommer vi till er med leveranstid. Du kan gärna kontakta oss i förväg för klara besked.

 

Så handlar du som bor utanför Sverige

Vi skickar till Danmark, Finland, Norge

Varorna sickas med Svenska Posten och leveranstiden är normalt två till sju arbetsdagar. Alla varor säljs enligt svenska handelsavtal och med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt, om inget annat anges.

Varorna skickas endast mot kortbetalning. Vid beställning välj "Postpaket Utrikes - Norden" under alternativet "Kortbetalning". Om du som beställer bor utan för EU så kan man välja momsfri leverans.

 

Öppet köp i 75 dagar

Du får återlämna eller byta din vara efter 75 dagar från det att varan skickats. Vissa beställningsvaror kan vara undantagna från rätten öppet köp. En vara som returneras får normalt inte vara använd men du får packa upp för att se produkten. För att returnera en vara se Returer och Reklamationer nedan.

 

Returer och Reklamationer

Ett års garanti och tre års reklamationsrätt (enligt Konsumentköplagen) gäller om inget annat anges. Vissa produkter som t.ex. kikarsikten kan ha avsevärt längre garantier från leverantören. Reklamation skall göras så fort som möjligt från det att felet har upptäckts.

Vissa av våra varor säljs med förlängda garantitider från leverantörer och tillverkare. I dessa fall gäller tillverkarens/leverantörens villkor och man får som kund bekosta frakten till och eventuellt från gällande leverantör. Vidare så ansvarar den aktuella leverantören att garantin fullföljs. Vi som återförsäljare står inte för reklamationen om leverantören till exempel försatts i konkurs.

Kontakta butiken om du vill returnera eller skapa ett garantiärende. mail@jaktbutiken.se och meddela ert ärende. Vi återkommer till er sen för att gå vidare.

 

Allmänna köpvillkor

Priser och Information om produkter

Samtliga priser som är angivna på www.jaktbutiken.se är inklusive 25% moms. Priser uppdateras fortlöpande och det pris som angivits på varan gäller vid normalt köp. Jaktbutiken Sverige AB reserverar sig mot eventuella tekniska fel som göra att text och pris inte är korrekt återgiven på denna site. Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren och vi försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte ansvara för att den alltid är korrekt. Är du osäker på något om en produkt så kontakta butiken.

Dina personuppgifter

De personuppgifter du anger här används endast till att genomföra den aktuella beställningen. Vi lämnar inte ut personuppgifter vidare!

Returnera en vara

Returnera eller byta en vara. Då du skickar den åter måste varan emballeras väl, använd gärna samma emballage som du fick den levererad i. Varan ska skickas åter som den levererades till er i första hand, är det en försluten förpackning så får den öppnas men vi vill ha förpackningen åter. 

Om ditt paket skulle bli transportskadat

Transportskadade paket är mindre vanligt men om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till din leveransadress svarar vi för att ny vara skickas utan extra debitering för dig. Upptäcker du att paketet är skadat vid mottagandet av varan ska du anmäla det direkt till distributörens ombud. Ser du skadan först när du packar upp din vara så kontaktar du oss för reklamation. Anmälan ska göras inom 3 vardagar efter mottagandet. 

Ej uthämtade paket

För outlösta paket kan vi debitera beställaren frakt och emballagekostnad i efterhand till självkostnadspris. Du måste normalt hämta ut ditt paket inom 14 dagar från det att ditt lokala ombud tagit emot försändelsen.

Godkänd person och 18 års gräns 

Om beställaren är omyndig eller under 18 år skall beställningen vara skriftligen godkänd av köparens målsman. Knivar, licensfria luftgevärskulor och luftvapen leverars ej till personer under 18 år. Vid order av luftvapen måste personnummer anges (anges i orderformulärets meddelandefält), leverans sker endast till beställarens namn och folkbokförda adress. Beställningar som gjorts i annan persons namn utan dennes vetenskap är olaglig, alla falska beställningar polisanmäls. Alla IP-nummer loggas och bifogas i polisanmälan. För att bekämpa och förebygga bedrägliga beställningar kan din order komma att granskas enligt varumärkesföreningarna Visas och MasterCards föreskrifter. Det i syfte till att minska risken för att butiken samt kortägare ska drabbas av bedrägliga beställningar. Gäller även Klarna.

Händelse av högre hand - Force Majure

Jaktbutiken Sverige AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.